Sport jako moderní forma showmanství
Všichni víme, že sportovní klání jsou už od starověkého Řecka formou veřejného deklarování „Jsem lepší než ty a dokážu ti to tím, že tě porazím”. A je tomu tak až dodnes, ať už mezi jednotlivci, tak mezi týmy. Nicméně se v poslední době stalo, že se „ti nejlepší” stali nejen společenskými ikonami ve sportu, ale také v lecčem jiném. Například ve stylu oblékání, účesu nebo jídla a pití. A to neplatí jen o nich samotných, ale také o jejich věrných fanoušcích. Protože jen ten, kdo má právě aktuální styl vlasů podle Beckhama nebo jí ve stejné restauraci jako Novak Djoković, je ten uznávaný, ten, ke kterému “zbytek” společnosti vzhlíží.
Sázkař gentleman
A to samé platí i pro ty, kteří nejsou jen pouhými fanoušky na místě zápasu nebo v televizi, ale například si na své sportovní hvězdy také vsázejí. Však možností, jak si na svého oblíbence přihodit nějakou tu minci je nekonečně mnoho. Jedním z těch, které jsou česky, online a ihned dostupné je například merkurxtip. „Pokud si správně vsadím, je můj odhad, intelekt a získaná výhra hodny uznání!”, myslí si o sobě kde kdo. A světe, div se, mají pravdu. V dnešní moderní společnosti, kdo nefandí, jako by nebyl. A pokud si tím navíc získá nějaký příspěvek do rodinného rozpočtu nebo společenský kredit navíc, tím lépe.
Pomoc sociálních médií
V dnešní době techniky, kdy každý musí mít minimálně jeden mobilní telefon, počítač, případně tablet nebo iPad, je těžké si jen představit, že na své okolí nemáme ve virtuálním světě nějaký impakt. Naopak, mnoho z nás ho mít chtějí! Sdílet nejen své rodinné nebo gurmánské zážitky, ale hlavně se ukázat, v čem jsme nejlepší a co nám jde. Počet srdíček a lajků je přece to, co se dnes počítá jako sociální kredit. Již to není poplácání po zádech, ale uznání online, počet komentářů a sdílení.
A i tak se dá využít nadšení pro sport a sportovní fandovství na maximum. Nejen tím, že budu tvořit na vlastní sociální síti obsah o daném sportu a jeho osobnostech, ale také tím, že se propojím s danými hvězdami, budu je sledovat a například sdílet jejich příspěvky. „Mnoho z nich je totiž na sociálních sítích také. Tak proč by jejich styl nemohl být i můj styl?” A lze z toho udělat i módní vlnu. „Proč by můj styl nemohl inspirovat a ovlivnit někoho dalšího? Proč by můj styl nemohl být stylem dalších, kdo sledují právě mě?” Je tedy vhodné přemýšlet, co všechno na své sociální profily dáváme, co to o nás říká a jaký tím vytváříme dojem. Protože nejen, že sportovní hvězdu sledujeme sami, ale může například sledovat i ona nás.
Chlubme se vlastním peřím
Buďme tedy nejen online, ale také v reálném světě tím antickým hrdinou, jak o něm často snil Platón nebo Sokrates. Být nejen bystrý, pozorný a ochotný, ale také populární a pozitivně naladěný. Můžeme si sice vytvořit jakousi masku pro své kanály na sociálních médiích, ale stejně jako se u sportovců brzy odhalí, když podvádí nebo si nepovolené pomáhají zakázanými látkami, tak ani my nakonec nebudeme působit lidsky a opravdově. Prodejme to, co z nás skutečně dělat nás. To, proč se sportu věnujeme, co na něm milujeme a co v nás jeho sledování vyvolává. Buďme opravdoví nejen jako osoby, ale také jako hrdinové každého okamžiku online.